یک بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه نیاز است که مردم اطلاعات بیشتری نسبت به موضوع وقف داشته باشند، بازی در سریال توشه ماندگار را زمینه شناختش با موضوع وقف دانست.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهران رجبی، بازیگر سریال "توشه ماندگار" با بیان اینکه ساخت سریال های متعدد با موضوع وقف باعث شناخت بیشتر مردم می شود، گفت: وقف یک مقوله گسترده است که نیاز است اطلاع رسانی جامعی در خصوص آن صورت گیرد و مردم نسبت به خیرات و برکات آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به موضوع سریال "توشه ماندگار" افزود: این سریال مجموعه ای مستند داستانی است که سال 91 به کارگردانی "سعید تهرانی" با آغاز هفته ی وقف هر شب از شبکه ی سوم سیما به نمایش در آمد.
 
رجبی ادامه داد: "توشه ماندگار"در سیزده قسمت پانزده دقیقه ای در گروه معارف شبکه ی سوم سیما ساخته شده است که به نکاتی درباره ی جایگاه و اهمیت وقف به عنوان احسان ماندگار پرداخت تا مخاطبان مجموعه در مورد شناختن و معرفی مفهوم وقف آشنایی بیشتری پیدا کنند.
 
این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در ساخت این سر یال همکاری فراوانی داشت و امیدوارم با حمایت از تولیدات و مجموعه های داستانی و تلویزیونی، بتواند موجب گسترش بیش از پیش فرهنگ وقف در میان آحاد جامعه شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه ایفای نقش در این سریال باعث شد که با موضوع وقف آشنا شود، گفت: قبل از بازی در این سریال، چیز زیادی راجع به وقف نمی دانستم اما همین سریال باعث شد که با این موضوع آشنا شوم و معتقدم وقف آثار و برکات زیادی را در زندگی ایفا می کند.
 
بازیگر سریال دردسرهای عظیم با اشاره به راه های ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ وقف، تولید و پخش برنامه های مفید و تأثیرگذار در صدا و سیما است و از این طریق می توان مردم را با آثار و برکات مثبت وقف آشنا کرد.
 
رجبی با بیان اینکه مهم ترین کارکرد وقف، گسترش مهر و محبت و نوع دوستی در میان انسان های یک جامعه است، افزود: ثروتمندان و افراد مرفه جامعه اگر از اثرات و فواید مثبت وقف اطلاعی ندارند، از واقفان و خیران در این زمینه کسب اطلاع کنند، چرا که در غیر این صورت، بزرگترین و عظیم ترین ثواب اخروی و دنیایی را از دست خواهند داد.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه وقف پاسدار نشر معارف اسلامي است، خاطر نشان کرد: استفاده از درآمدهاي وقف براي ساخت مساجد، دانشگاه‏ها، خوابگاه‏هاي دانشجويي، تأسيس کتابخانه‏هاي عمومي، برگزاري کنگره‏ي جهاني حج، مجالس عزاداري ائمه (ع)، مسابقات قرائت قرآن کريم در سطح بين‏المللي و... از کارکردهاي فرهنگي وآموزشي وقف است که امیدوارم روز به روز گسترش پیدا کند.
/2759/